Genieten van de vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Sietsma - WaarBenJij.nu Genieten van de vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Sietsma - WaarBenJij.nu

Genieten van de vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer 1,5 week geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt. Dit komt omdat ik heerlijk aan het genieten ben van de vakantie. Op stage hebben de kinderen paasvakantie tot en met 11 april dus de leerkrachten ook :) altijd fijn!

Vorige week vrijdag begonnen wij aan onze eerste trip. Weg uit de stad en richting Bigi Pan. Wij moesten ongeveer 4 uur in de auto en daarna nog drie kwartier in de boot voordat wij bij het huisje op het water aankwamen. De omgeving was prachtig en onderweg kwamen wij vele vogels tegen.
Op de eerste dag gingen wij op de boot richting de horizon want die kleurde helemaal roze van de flamingo's, prachtig! Ook leeft hier de rode ibis en die heeft ook een mooie knalkleur. Het was geweldig om deze vogels te zien vliegen. In de avond gingen wij in de donkerte de boot weer op. Met onze zaklampen en warme kleding gingen wij opzoek naar kaaimannen. Helaas hebben wij deze niet gezien maar wel een baby slang!
De volgende ochtend namen wij heel relaxt een modderbad. Als varkens rolden wij door de modder en zaten wij er helemaal onder. Het voordeel hiervan was dat onze huid zijde zacht was! Na een relaxt ochtendje gingen wij daarna weer richting Paramaribo.

De rest van de week hebben wij vooral relaxt en genoten van de vakantie. Een avondje bios, avondje stappen en een lekker dagje zwembad.

Vrijdagavond was het afdansavond voor ons. Wij hebben namelijk een maand lang salsa lessen genomen. Om te leren hoe die Surinaamse mensen toch zo dansen met hun heupen ;)
Wij moesten met meerdere mannen dansen en daarna werden wij beoordeelt. YEAH, allemaal geslaagd! Elise en ik gaan nog verder met level 2 dus aankomende maand nog een keer aan de bak.

De sportiefste dag van deze vakantie was gisteren. Wij zijn naar twee plantages geweest om meer te weten te komen over de geschiedenis van Suriname. In plantage Peperpot hebben wij nog doodskopaapjes gespot. Dit hebben wij niet lopend of met de auto gedaan maar FIETSEND. Een zere kont en rug maar wel liefst 35 kilometer gefietst!

Voor foto's kunnen jullie kijken in mijn album Suriname op facebook.

Liefs,
Mel