De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Sietsma - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Sietsma - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Exact vandaag ben ik alweer een maand in Paramaribo. De laatste twee weken zijn voorbij gevlogen. Ik ben weer de oude Mel en heb geen last meer van mijn hersenschudding. Hierdoor heb ik in deze twee weken ontzettend veel leuke dingen mee kunnen maken! :)

Vorige week dinsdag kwamen twee leerkrachten vanuit Nederland bij mij op stage langs om te kijken hoe het ging. De leerkrachten bekeken van mij een rekenles en gaven daarna feedback. Ze waren enthousiast en erg positief, dit deed mij erg goed! Zij hadden vooral respect voor alle stagiaires omdat het onderwijs hier toch wel erg anders gaat. De klassen zijn luidruchtig waardoor je bijna staat te schreeuwen voor de klas zodat de kinderen je kunnen verstaan. Op de donderdagavond gingen wij met alle stagiaires van de KPZ en de Marnix lekker uiteten als afsluiting.

Op de vrijdagavond hadden wij een i love borgoe feestje. Ontzettend leuk! Met de partybus reden wij door Parmaribo. Lekker met je haar wapperen in de wind onder het genot van heerlijke muziek en drankjes (voordeel; de drankjes in de bus zijn gratis!) ;)
Het weekend was één en al feest omdat Lynn jarig was. De zondag zijn wij in de middag naar de dierentuin gegaan. Ook hier is de dierentuin anders dan in Nederland. Veel hokken staan leeg of zijn te klein voor de dieren. Er waren zelfs apen ontsnapt uit hun hok! De dieren die ik heb gezien hoop ik natuurlijk nog bij de trips in het wild tegen te komen. In de avond zijn wij heerlijk uiteten geweest als afsluiting van Lynn haar verjaardag.

De vakantie brak bijna aan maar eerst had ik op de maandag nog paasviering op stage. Wij zouden met de klas naar de kerk gaan, maar toen ik op stage aankwam bleek het niet meer door te gaan. De pater van de kerk was het vergeten en had niks voorbereid, hallo Suriname! Voor de rest was het een dag met veel eten. Alle kinderen hadden iets lekkers meegenomen. Van Surinaamse loempia's tot kroketten.

Op onze eerste vakantiedag gingen Anne Gré en ik zeer enthousiast naar de Centrale Markt. Overal waar je keek lag groente en fruit en hoorde je mensen schreeuwen dat wij iets moesten kopen. Ze vroegen zelfs hoe duur wij waren zodat zij ons konden kopen.
De terugweg was een minder groot succes. An en ik dachten dat wij wel de weg naar huis wisten. Dit bleek iets anders te gaan.. Wij verdwaalden en kwamen in een arm wijkje aan de andere kant van Paramaribo terecht.. Gelukkig wees een man ons de weg en waren wij (met onze rode koppies) erg blij toen wij ons straatnaambordje tegenkwamen.

Holi Phagwa, het feest dat je mee moet maken als je in Suriname bent. In de Palmentuin en op het Onafhankelijkheidsplein was het de hele dag één groot feest. Met kleurenpoeder werd iedereen bekogelt om de overwinning van het goede op het kwade te vieren. Het was geweldig!!

Er komen nog foto’s op facebook, maar voor nu even lekker relaxen want morgen gaan wij op onze eerste trip richting Bigi Pan!

Dikke kus van Bakra Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3921

Voorgaande reizen:

25 Februari 2016 - 23 Mei 2016

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: